۷ خاصیت پزشکی مسافرت

 سفر باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی می شود

موسسه تحقیقات قلب فرامینگهام در یکی از طولانی ترین مطالعاتی که بر روی بیماری های قلبی عروقی انجام داده، ثابت کرده است زنان و مردانی که به طور مداوم مسافرت نمی کنند نسبت به کسانی که اغلب مسافرت می‌کنند، بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.در یکی دیگر از تحقیقاتی که توسط موسسه ملی قلب، شش و خون ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است نشان می دهد مردانی که به تعطیلات می روند ۳۲ درصد کمتر از سایرین مبتلا به بیماری های قلبی می شوند. فکر می کنم این شواهد برای این که همین الان برای سفر بعدی برنامه ریزی کنید، کافی باشد!

    سفر برای راحت تر گذراندن سنین پیری مفید است

چه کسی دوست دارد پیر شود؟ مسلماً هیچکس! این زوال جسمی و روحی است که فرایند پیر شدن را این قدر منفور کرده است. اگر بگوییم مسافرت مداوم باعث می شود به این زوال جسمی و روحی مبتلا نشوید، چطور؟ بله، تحقیقاتی که موسسه سلامت مغز انجام داده است نشان می دهد، سفر باعث بهبود سلامت مغز و شادابی در طول زندگی می شود.

سفر و سلامتی

سفر باعث کاهش استرس و افسردگی می شود

یکی از مزایای کاملاً شناخته شده سفر از زمانی تاثیرات آن بر روی افسردگی ثابت شده است، همین کاهش استرس و افسردگی است. تحقیقات مرکز جسم و روان دانشگاه پیتسبورگ نشان می دهد، مسافرت باعث تقویت سطح عاطفی می شود. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مسافرت باعث کاهش استرس در کارمندان می شود.

سفر باعث تناسب اندام می شود

در حالیکه بعضی از افراد تعطیلات را به چشم فرصتی برای بهبود وضعیت جسمی خود نمی بینند، اما کسانی که به سفر علاقه مندند حداقل از کسانی که تمام روز را پشت میز می نشینند، فعال ترند. با یک روز گردش یا بازدید از دیزنی لند ۱۰ مایل پیاده روی می کنید. به علاوه کوهنوردی و پیاده روی ممکن است بخشی از سفر شما باشد. بدون شک تناسب اندام یکی از اهدافی است که صنعت گردشگری برای ترغیب مردم به زندگی سالم تر بر روی آن تاکید می کند.

سفر و سلامتی

سفر باعث بهبود احوال شما می شود

اگر برای مدتی طولانی است که ناراحت و غمگین هستید، باید همین الان چمدانتان را ببندید و سفر بروید. قطعاً سفر خیلی سریع باعث بهبود حال شما می شود. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ توسط ریزورت های بین المللی دیاموند صورت گرفت، نشان داد بیش از سه چهارم افراد، از زمانی که حداقل سالی یک بار سفر می روند، شاد تر هستند. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است، یادآوری خاطرات شیرین سفر باعث افزایش شادی برای مدت های طولانی می شود.

سفر باعث بهبود خواب می شود

قرار گرفتن در معرض استرس زیاد و بی خوابی، پدیده ای اجتناب ناپذیر در دنیای پر سرعت امروزی است. با این حال، مسافرت باعث بهبود عملکرد و کارایی شما و دوری از این تنش ها می شود. مکس هیرشکوویتز ، رییس بنیاد ملی خواب می گوید، مسافرت رفتن فرصت بسیار خوبی برای یک خواب مناسب فراهم می کند.

سفر باعث فعال شدن و تقویت گردش خون می شود

 چه در ساحل در حال آفتاب گرفتن، در دریا در حال شنا و یا در حال  قدم زدن در خیابان های یک شهر خیابان تاریخی باشید و یا حتی سوار مترو شوید، در حال فعالیت هستید. جلوی تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر تان ننشسته اید. وقتی بیرون می روید و در آفتاب نشاط آور قدم می زنید ، میل رسیدن به مقصد شما را فعال خواهد کرد.

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی