چند نکته مهم برای خانم هایی که تنها سفر می کنند

 

  • بهتر است پیش از آغاز سفر ، نسبت به کسب اطلاعات در مورد مقصد خود اقدام کنید. اگرچه امروزه تقریبا در بیشتر نقاط جهان، امنیت کافی برای سفر یک خانم به تنهایی وجود دارد اما در نظر داشته باشید که برخی از مناطق از این نظر نسبت به سایر موارد دارای برتری هستند. برای نمونه به اعتقاد کارن شراگل «Karen Schragle» مشاور و متخصص برنامه ریزی سفر و مدیر موسسه گردشگری « Wayland» که خود شخصا بارها در مناطق مختلف جهان به تنهایی سفر کرده است، در منطقه خاورمیانه کشورهای قطر و عمان به عنوان گزینه هایی مناسب برای سفر خانم ها به تنهایی محسوب شده و دارای امنیت کافی هستند. برخی از کشورها مانند نیوزلند، استرالیا، ویتنام، سنگاپور، ایسلند، ژاپن، کانادا و ایالات متحده آمریکا عموما برای سفر زنان به تنهایی امن تر بوده و مردم این مناطق از نظر فرهنگی با این موضوع راحت تر کنار آمده و در صورت لزوم به زنان گردشگر کمک می کنند.
  • یکی دیگر از توصیه های خانم شراگل به زنانی که به تنهایی در گوشه و کنار جهان سفر می کنند، این است که در حد امکان مشابه زنان بومی آن منطقه لباس بپوشند. وی در این رابطه می گوید: شما با این کار با اعتماد به نفس بیشتری خواهید توانست به مسیرتان ادامه داده و همچنین از انگشت نما شدن به دلیل نوع متفاوت لباس پوشیدنتان اجتناب خواهید کرد. بهتر است در طول سفر از لباس های آستین بلند، پوشیده و ساده تر استفاده کرده و به فرهنگ های بومی احترام بگذارید. در بازدید از مراکز مذهبی و مناطق خاص حتما به آداب و رسوم محلی احترام گذاشته و آنطور که شایسته است رفتار کنید. برای نمونه از گردشگرانی که در خاورمیانه از مناطق مذهبی بازدید می کنند، انتظار می رود برای ورود به این مراکز، حجاب اسلامی را رعایت کنند.

گرگ بولز «Greg Boles» مدیر انجمن گردشگری کرول « Kroll» و متخصص امنیت سفر در این رابطه توصیه می کند که بهتر است زنان در طول سفر از زینت آلات قیمتی و جواهرات استفاده نکرده و آن ها را به نمایش نگذارند. حتی اگر این زیور آلات بدلی هم باشند، بهتر است مورد استفاده قرار نگیرند. زیرا ممکن است برخی از سارقان قادر به تشخیص اصل یا غیر اصل بودن این زیورآلات نبوده و با انگیزه به دست آوردن آن اقدام به سرقت کنند. این موضوع به ویژه در هنگام تردد در مناطق شلوغ دارای اهمیت است.

  • در هنگام رسیدن به مقصد، بهتر است از سیستم حمل و نقل فرودگاهی استفاده کنید. استفاده از تاکسی ها و خودروهای محلی گزینه خوبی برای تردد یک گردشگر خانم که به تنهایی سفر می کند نبوده و امنیت کافی را فراهم نمی کند. در این رابطه حتی توصیه می شود از قبل نسبت به رزرو خودرو اقدام کرده و به این ترتیب می توانید از منتظر شدن و اتلاف وقت نیز جلوگیری کنید. به گفته آقای بولز، در بسیاری از کشورهای دنیا مانند مکزیک؛ سارقان در پوشش راننده خودرو اقدام به سرقت از مسافرین می کنند. بهتر است پیش از اقدام به سفر، شرکت های شناخته شده و معتبر حمل و نقل در مقصد خود را شناسایی کرده و از خدمات آن ها بهره مند شوید.
  • سفرنامه خود را به صورت روزانه نوشته و برای یکی از دوستان مورد اعتمادتان بفرستید. به اعتقاد خانم شراگل و آقای بولز، بهتر است برای زمان بندی سفر خود به گونه ای برنامه ریزی کنید که نیمی از روز را به تفریح و گشت و گذار پرداخته و نیم دیگر را آزاد گذاشته و حتما به طور روزانه گزارشی از سفر خود را برای فرد مورد اعتمادتان ایمیل کنید. به این ترتیب در صورت بروز مشکلی برای شما دوستان از ماجرا باخبر شده و اگر شما ناپدید شده یا با وی تماس نگیرید، مراتب را به پلیس گزارش خواهد داد. طبیعی است که شما در زمان سفر به شهری بیگانه؛ در بخش های مختلف شهر گشت و گذار داشته و ممکن است تصادفا وارد مناطقی شوید که فاقد امنیت کافی هستند. برای اجتناب از این رویداد، با مشاورین محلی در زمینه گردشگری مشورت کرده و از نظرات افراد با تجربه بهره مند شوید. ممکن است برخی از این مراکز مشاوره از شما هزینه های زیادی مطالبه کنند. برای پرهیز از اتلاف سرمایه خود می توانید از راهنمایی های وب سایت هایی مانند : com که یک شبکه بین المللی گردشگری محسوب شده یا که مرکزی با بهره گیری از نظرات ۹ هزار مشاور خبره گردشگری است، استفاده کنید..
  • بهتر است خانم ها در ساعات شبانه از تردد در شهر خودداری کرده و در صورتی که قصد حضور در برنامه خاصی را دارند، توصیه می شود از محافظ و نگهبان شخصی استفاده کنند. به هیچ عنوان دعوت یک فرد بیگانه برای صرف نوشیدنی و غذا را نپذیرفته و مراقب باشید هیچ کس حتی متصدی کافه یا رستوران ها در ظرف نوشیدنی یا خوراکی شما چیزی نریزند. به گفته گرگ بولز، ممکن است فردی به سادگی در غذا یا نوشیدنی شما داروی خواب آور ریخته و سپس با استفاده از بیهوشی شما نسبت به سرقت اشیای قیمتی اقدام کرده یا حتی به شما در حالت بیهوشی تعرض کند. در بسیاری از مواقع متصدیان کافه ها می توانند شریک جرم مجرمین باشند.

در صورتی که در یک میهمانی یا مجلس رسمی هستید که تا دیر وقت به طول انجامیده نیز حتما از میزبان درخواست کنید تا از طریق خدمات حمل و نقل رسمی برای شما نسبت به اجاره خودرو اقدام کنند و برای برگشت به هتل یا محل اقامت خود حتی در فواصل نزدیک، هرگز فکر پیاده رفتن در ساعات نیمه شب یا پیدا کردن خودروها و تاکسی های عبوری نباشید.

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی