سلامت در سفر با کشتی کروز

 سفر با کشتی کروز یکی از پرطرفدارترین نوع سفر در تمام دنیا است. اما چطور باید خود را برای این نوع سفر آماده کنیم؟


صنعت کشتی کروز در دهه‌های اخیر به طور قابل توجهی از ۱۷ میلیون مسافر در سال ۲۰۰۹ به ۲۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ افزایش و پیشرفت داشته است. با این حساب سلامت در این نوع سفرها باید جدی گرفته شود. گردشگری کروز در تمام قاره‌ها وجود دارد و مدت زمان آن به طور میانگین از یک هفته تا چند ماه متغیر است. میانگین سنی مسافران کشتی‌های تفریحی بالای ۵۰ سال است و آن‌ها توانسته‌اند افراد مسن را با ایجاد شرایط و حال‌وهوای قدیمی جذب کنند. بیشترین مراجعه به دکتر در کشتی‌ها مربوط به افراد متولد دهه ۶۵ است و مشکلات معمول آن‌ها مشکلات تنفسی، جراحت، دریازدگی و بیماری‌های گوارشی است.

شرایط جسمانی پیش از سفر

کشتی کروز

یک تصور همگانی وجود دارد که کروزها بسیار آرامش‌بخش‌اند، اما به طور معمول اینطور نیست. برنامه‌ فعالیت‌ها و رویدادهای کشتی و گردش در خلیج می‌تواند خسته‌کننده و دشوار باشد. به همین دلیل به مسافران پیشنهاد می‌کنیم که پیش از آغاز سفر  از نظر جسمانی به طور کامل آماده و سالم باشند.

بی‌تحرکی و استفاده از ویلچر روی کشتی برای شرکت‌های کروز یک مسئله قابل توجه است و بیشتر کشتی‌ها سهمیه اندکی برای استفاده از ویلچر روی عرشه تخصیص می‌دهند (۶ نفر). گاهی تنها برای بودن در تور، به مسافران اجازه می‌دهند تا ویلچر خود را همراه داشته باشند. تمام این برنامه‌ریزی‌ها باید از قبل بررسی، رسمی و رزرو شده باشند.

آمادگی جسمی و پزشکی

یک کلینیک در کروز

تهیه دارو در کشتی محدود است و افراد باید داروهای خود را همراه داشته باشند. حتی اگر همه را نمی‌توانند با خود بردارند، باید به اندازه مصرف مدتی که در کشتی هستند دارو همراه داشته باشند. اگر یک کپی از نسخه پزشک نیر همراه داشته باشند خالی از لطف نیست.

علی رغم اینکه در کشتی کروز مراقبت‌های اولیه و ضروری وجود دارد، اما مجهز به یک بیمارستان کامل برای بیماران بدحال نیست. به طور معمول یک پزشک و دو پرستار در کلینیک کشتی حضور دارند. سرویس‌های پزشکی در کشتی خصوصی است و باید با خود پزشک یا پرستار صحبت کنید. همچنین برای این سرویس‌ها، تست خون، اشعه ایکس و غیره هزینه جدا گرفته می‌شود.

مسافرانی که به طور جدی زخمی شده باشند، یا با هلیکوپتر از کشتی خارج می‌شوند، یا در نزدیک‌ترین خلیج به بیمارستان منتقل می‌شوند. به همین دلیل پیش از رزرو کشتی، به نوع آن و مقصدهایی که از آن می‌گذرد دقت کنید.

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی