خانه فکری

 

معماری و ساختار خانه فکری

خانه فکری دارای پلانی L شکل با 3400 متر مربع مساحت است که 1200 متر مربع از آن به زیر بنا اختصاص دارد در ضمن دارای دو حیاط مجزا است و در ارتفاع 5 متری از سطح زمین قرار دارد. در هنگام ورود به خانه به حیاط اولی که کوچکتر است می رسید این حیاط بخش بیرونی خانه را شکل می دهد. حیاط دوم در قسمت بعدی قرار دارد که به صورت مرکزی ساخته شده است و ساختمان های خانه در اطراف آن چیده شده اند. دو زیرزمین، ۲۵ اتاق، ده سرویس بهداشتی و دو سرسرا از جمله قسمت های مختلف این ساختمان هستند که در اطراف حیاط مرکزی جای گرفته اند. از اصلی ترین و قابل توجه ترین قسمت های خانه بادگیر های آن هستند که تعداد آنها به پنج عدد می رسد. از بادگیر ها برای خنک کردن فضای ساختمان استفاده می کردند و در جهت دریا ساخته شده اند. سقف آن از تیرک های چوبی از چندل آفریقایی، حصیرهای بافته شده از برگ درخت خرما و حصیرهایی از نی بافته شده است، که با کاه‌گل پوشش داده شده اند. یک سازه کوچک راهرو مانند در وسط حیاط خانه دیده می شود که به عنوان کلاه فرنگی مورد استفاده بود.

اتوبوس از گزینه هایی است در سفر به بندر لنگه می توانید مد نظر داشته باشید، بلیط اتوبوس را نیز می توانید از مستر بلیط، همراه با امتیازاتی که برای شما به همراه دارد، خریداری کنید.

راه های دسترسی به خانه تاریخی فکری

راه های دسترسی به خانه تاریخی فکری

برای اینکه بتوانید این خانه را ببینید باید به بندر لنگه بروید و همانطور که قبلا اشاره شد این خانه در ابتدای ورودی شهر قرار دارد، به همین خاطر دسترسی به آن به راحتی و به سرعت انجام می گیرد و حتی می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی نیز برای این کار استفاده کنید، در صورت تمایل می توانید از خودرو شخصی نیز می توانید استفاده کنید.

بازدید از خانه فکری  

بازدید از این خانه را با هزینه کمی بابت ورودی می توانید انجام دهید، که این هزینه صرف نگهداری از خانه فکری می شود. دیدن آن می تواند نشاطی تازه به افراد ببخشد زیرا زیبایی معماری آن بسیار چشم نواز است. اگر به این بندر زیبا سفر کردید بازدید از این بنا را در برنامه های خود قرار دهید زیرا تماشای آن می تواند لحظات خوشی را برای شما به همراه بیاورد.

https://mrbilit.com/mag/fekri-historical-house/

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

تأثیرات اقتصادی-سیاسی