مزایای تنها سفر کردن

 حس موقتی: از تنها بودن متنفر خواهید شد

به‌محض ورود به نخستین مقصد گردشگری خود، نخستین حسی که تجربه می‌کنید عصبی بودن و شک و تردید است. در ساعات ابتدائی چنین سفری دچار نوعی تشویش و سراسیمگی خواهید بود، اما این احساسات کاملا گذرا و ناپایدار هستند.

حس ماندگار: عاشق تنهایی خود خواهید شد
پس از تجربه تلخ اولیه در سفر، از اینکه می‌توانید با آزادی کامل هر کاری که دوست دارید را انجام دهید و به سبک و دلخواه خود رفتار کنید، بسیار خوشحال خواهید بود و اینجاست که عاشق تنهایی خود می‌شوید.

یاد می‌گیرید که کیفیت بهتر از کمیت است
ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همیشه عدد بزرگ، نشان‌دهنده موفقیت بیشتری است – فالوئرها، رقم حساب بانکی، خانه و … برای برخی از افراد این مساله در تعداد مکان‌هایی که از آن بازدید کرده یا کشورها و شهرهایی که به آن سفرکرده‌اند نیز مصداق پیدا می‌کند. البته باید گفت، اینکه آدم سه ماه را در یک شهر زندگی کرده و تمامی فرهنگ، آداب و زبان آن‌ها را بیاموزد و با مردمانش رابطه عمیقی پیدا کند، بسیار بهتر از این است که در عرض ۳ ماه به ۱۰ شهر یا کشور مختلف سفر نماید.


زبان جدید می‌آموزید
زبان جدید در سفرهای برون‌مرزی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. وقتی از کشور خود پایتان را بیرون بگذارید، متوجه خواهید شد ارتباط برقرار کردن با دیگران چندان هم آسان نیست و برای این منظور باید تا حدی به زبان کشور مقصد، یا دست‌کم به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. به‌طور مثال، اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید با ۱۲ درصد از کشورهای دنیا می‌توانید ارتباط برقرار نمایید. یکی از لازمه‌های آشنایی با فرهنگ‌های جدید، دانستن زبان است، مثلا انگلیسی، اسپانیایی یا فرانسوی که کشورهای زیادی را تحت پوشش خود دارند.

برای این امر ابزارهای گوناگونی وجود دارد و می‌توانید از وب سایت‌ها یا اپلیکیشن های آموزشی بهره بگیرید.

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی