سفر سلامت

 بسیار مهم است که در هنگام مسافرت افراد به حفظ سلامتی خود بیندیشند. با توجه به امکان ابتلا افراد به بیماری‌های ناشناخته در طی سفر به خصوص در این ایامی که در آن به سر می‌بریم. موضوع گردشگری سلامت بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. اما با همه این تفاصیل قرار نیست تا آخر عمر در خانه‌هایتان بنشینید و خود را از لذت سفر رفتن محروم نمایید.حال این سوال مطرح می‌گردد که سفر سلامت با رعایت چه نکاتی میسر می‌گردد. در ادامه این نوشتار به بیان اینکه اصلا سفر سلامت چیست و چه پروتکل‌های بهداشتی نیاز دارد و معرفی ویژگی‌های طرح سفر سلامت ایسفر می‌پردازیم.

سفر سلامت چیست؟

بیایید سخنمان را با بیان این نکته از سازمان جهانی گردشگری آغاز نماییم. سفر سلامت یعنی سفری که با ارائه خدماتی همراه باشد که موجبات شادی، افزایش روحیه و در انتها سلامتی جسمانی فرد را فراهم آورد. فردی که قرار است به سفرهای بین‌المللی ورای مرزهای کشورش و یا سفرهای داخلی برود. به همان میزانی که از سفر لذت می‌برد در معرض خطر نیز قرار می‌گیرد.با افزایش تعداد سفرهای داخلی اهمیت این موضوع بیشتر از پیش احساس می‌گردد. این طرح اطمینان را در افراد به وجود می‌آورد تا بدون آنکه خطری متوجه‌شان شود از گشت‌وگذار لذت ببرند. امروزه با توجه به اهمیت تامین سلامت گردشگران آژانس مسافرتی ایسفر به ارائه طرح و برگزاری تورهای ویژه سلامت پرداخته است.

#پروتکل‌های بهداشتی طرح سفر سلامت

پروتکل‌هایی که عدم رعایت آن‌ها می‌توانند خطر ابتلا افراد را به بیماری‌های ناشناخته افزایش دهند. آژانس مسافرتی ایسفر برگزار کننده طرح سفر سلامت پروتکل‌های بهداشتی فوق را در برنامه‌شان گنجانده‌اند. هدفشان نیز ارتقا بهداشت و سلامت افراد در طی سفر است.

کنترل دمای بدن افراد

داشتن سفر سلامت مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که از سوی سازمان جهانی بهداشت و سازمان گردشگری وضع می‌گردد.اولین پروتکل بهداشتی برای داشتن سفر سلامت از سوی آژانس‌ مسافرتی کنترل دمای بدن افراد است. قبل از آنکه فرد مسیر را بپیماید، توسط پزشک مستقر در آژانس دمای بدن افراد کنترل می‌گردد. اگر به هر دلیلی دمای بدن فردی بالا باشد از سفر رفتن وی ممانعت به عمل می‌آید.

ضدعفونی کردن وسایل نقلیه

طرح سفرهای سلامت ایسفر برای آنکه سطح امنیت مسافران را بالا ببرد. وسایل نقلیه‌ای که مقرر گشته تا با آن گردشگران را به مقصد برسانند. با مواد ضدعفونی کننده، کاملا از آلودگی‌های احتمالی پاک می‌کنند.

رعایت فاصله ایمنی مناسب

از آنجا که بیشتر بیماری‌هایی که در سفر افراد به آن دچار می‌گردند، بیماری‌های همه‌گیر است. به همین دلیل سفر سلامت به خصوص در این ایام با رعایت فاصله ایمنی در بین گردشگران برگزار می‌گردد. به عنوان مثال اگر قرار باشد که مسیر دسترسی را با هواپیما طی گردد. افراد با رعایت فاصله ایمنی در کنار هم قرار می‌گیرند.

استفاده از ماسک

از پروتکل‌های بهداشتی مهم و بسیار حائز اهمیت طرح سفر سلامت در زمان شیوع بیماری خاص استفاده از ماسک است. ماسک از آن بایدهایی که سازمان جهانی بهداشت بسیار بر آن تاکید نموده و آژانس مسافرتی ایسفر نیز خود را ملزم به رعایت این اصل می‌داند. خوب است بدانید که ماسک باعث می‌شود تا از انتشار ذرات تنفسی گردشگران و در پی آن انتقال بیماری جلوگیری گردد. استفاده از ماسک تنها مختص گردشگران نیست و کارکنان نیز ملزم به استفاده هستند.

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی