رعایت چه نکاتی در سفر با هواپیما ضروری است؟

 هواپیما هم همچون سایر وسایل نقلیه یک وسیله عمومی است که در هنگام سفر به آن باید مراقب باشیم تا هم به این وسیله حمل و نقل لوکس آسیبی نزنیم و هم دیگران را با رفتار خود آزار ندهیم. با توجه به مدت طولانی سفرهای هوایی که معمولا یک ساعت یا بیشتر طول می‌کشند، خوب است با رعایت برخی نکات سفر را برای خود و همسفرانمان راحت تر کنیم. در ادامه نکات ضروری سفر با هواپیما را برمی‌شماریم.

محفظه تعبیه شده در کابین هواپیما برای قرار دادن کیف و وسایل همراه همه مسافران است. وسایل همراه ما نباید به اندازه‌ای باشد که تمام محفظه را گرفته و جایی برای کیف یا وسایل سایر مسافران باقی نماند.

سروصدای بچه ها موقع پرواز و لگد زدن آنها به صندلی جلویی، ممکن است برای سایر مسافران آزاردهنده باشد. بهتر است در صورت امکان کودک خود را کنترل کنید و مانع از آزار دیگر مسافران شوید.

فرهنگ صحیح سفر با هواپیما

خواباندن صندلی به صورت ناگهانی ممکن است برای فردی که روی صندلی عقبی نشسته مشکل ایجاد کند. بهتر است قبل از خواباندن صندلی به نفر پشت سری اطلاع دهیم و موقع صرف غذا، صندلی خود را به حالت اولیه برگردانیم.

اگر در طول پرواز ممکن است به سرویس بهداشتی احتیاج کنید بهتر است از صندلی کنار راهرو استفاده کنید تا رفت و آمدتان برای دیگران آزاردهنده نباشد.

مراقب رفتار خود با مهماندارها باشید؛ اینکه پرواز تاخیر داشته یا غذا کیفیت خوبی ندارد و یا صندلی‌های هواپیما فاصله کمی باهم دارند هیچ کدام تقصیر مهمانداران نیست.

استفاده از عطر و ادکلن به میزان زیاد در فضای بسته کابین هواپیما ممکن است برای سایر افراد آزاردهنده باشد. همانقدر که باید مراقب بوی بد تن بود از استفاده زیاد از عطر و ادکلن نیز باید پرهیز کرد.

به محض نشستن روی صندلی‌تان در هواپیما شروع به صحبت با فردی که کنار شما نشسته نکنید؛ شاید فرد کناری شما ترجیح دهد در طول مسیر موزیک گوش دهد و یا چرت بزند.

با نشستن هواپیما افراد زیادی اقدام به باز کردن محفظه و برداشتن بارشان می کنند و در راهرو می ایستند. با این کار تنها مزاحم سایرین می شوید و اتوبوس حمل مسافران هم تا تکمیل نشدن حرکت نمی کند. بهتر است با صبر و حوصله بیشتری رفتار کنید و اجازه دهید اول سالمندان یا افرادی که با مشکل مواجهند پیاده شوند.

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی