باغ راه کیش

 برای دسترسی به باغ راه کیش باید بلیط هواپیما کیش را تهیه کرده و به جزیره زیبای کیش سفر کنید. در قسمت جنوب غربی بلوار ولایت جزیره کیش، زمینی قرار دارد که تقریبا دارای بیش از ۳۲ هکتار مساحت است. این زمین در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته است تا خانه باغ راه ایرانی کیش باشد، مکان اصلی ملک بین میدان هرمز تا میدان سعدی است.

علاوه بر وجود دروازه ها شما شاهد جاذبه های متعددی در باغ راه ایرانی خواهید بود. در اصل نمی توان باغ راه ایرانی را جاذبه تاریخی محسوب کرد بلکه مجموعه گردشگری تفریحی و تاریخی است. در این باغ تنها بناهای تاریخی جاذبه های آن محسوب نمی شوند بلکه یازده آب نما در باغ راه ایرانی، یک رود که ۴۰۰ متر است و همچنین ۴۰۰ جوی آب دارد هم وجود دارد. آب و هوای مطبوع محوطه باغ نیز به دلیل وجود آب است، خصوصا در فصل پاییز که آب و هوای جزیره تقریبا بسیار خوب شده است در فضا قدم زنی بسیار لذت بخش می شود. علاوه بر ۹ دروازه موجود در باغ راه ایرانی نقاشی های زیبایی روی دیوار به چشم می خورد که نشان دهنده فرهنگ اسلامی ایران است. باغ راه کیش، از آثار باستانی و سبک معماری گذشته ایران است، نمادی که در باغ راه وجود دارد توسط محمد پازوکی، که یکی از خوشنویسان کیش، طراحی و ساخته شده است. اثر بسیار زیبایی که طراحی شده تقریبا دارای ارتفاعی کمتر از یک متر و عرض آن هم تقریبا ۳۵ سانتی متر است. برای این نماد بسیار زیبا از برنز استفاده و کاملا به شکل توپر طراحی شده است. این نماد تقریبا ۲۵ کیلوگرم وزن دارد که ۹ مورد از آن ساخته شده است. محل قرار گیری این نمادها در مقابل ۹ مورد دروازه که گفتیم است، در زیر هر یک از نمادها به طور خلاصه درباره دروازه آن توضیحاتی نوشته شده است.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

شرایط بازدید از باغ راه کیش

اگر قصد دارید به جزیره زیبای کیش سفر کنید اما نگران هزینه های سفر خود هستید و به همین علت سفرتان را به تعویق انداخته اید، باید به شما بگوییم راه های مختلفی برای سفری ارزان و تجربه تفریحات جذاب کیش وجود دارد که مستر بلیط به شما خواهد گفت. شما می توانید با تورهای گردشگری که بلیط هواپیما کیش و هتل های ارزان را در خدمت شما می گذارند اقدام به سفر کنید، البته این ارزانی دلیلی بر بی کیفیتی نیست، بلکه راه کاری برای کاهش هزینه های سفر شما است.

https://mrbilit.com/mag/bagh-rah-kish/

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی