موزه محلی چابهار

 

معرفی بخش های مختلف

بنای موزه محلی چابهار بر روی سکویی به ارتفاع ۱ متر و نیم و به وسعت ۶۵۰ متر مربع ساخته شده و دارای دو طبقه است. این بنا دارای سه درب ورودی، مجموعه اتاق ها، راهرو و قسمت های مختلف و قسمتی از آن به وسیله یک سکو با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است. طبقه همکف این ساختمان شامل اتاق های مربوط به آثار با ارزش کشف شده در چابهار است که آن را به سه قسمت دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی و معاصر تقسیم کرده اند. شما می توانید بلیط هواپیما چابهار را خریداری و این قسمت ها را از نزدیک مشاهده کنید.

  • قسمت مربوط به دوران پیش از تاریخ

در قسمت مربوط به دوران پیش از تاریخ می توانید پیاله، سفال های نقاشی شده، کوزه های دسته دار زیبا، خمره، لیوان های آجری، دیگ مفرغی و کاسه های دیدنی مرمری که هر یک قدمتی بسیار کهن دارند را مشاهده کنید.

  • قسمت مربوط به دوران تاریخی

قسمت دیگر این موزه که مربوط به دوران تاریخی است نیز شامل سفال های گوناگون، لیوان های آجری، پیاله های آجری، قیف، سکه هایی قدیمی که مربوط به دوران ساسانی است و پوشش بام سفالی می شود.

قسمت مربوط به دوران معاصر

  • قسمت مربوط به دوران معاصر

شما می توانید در قسمت سوم یا همان قسمت مربوط به دوران معاصر، قیف منقوش، تاج سر درب ساختمان قدیم فرمانداری، سنجاق سر، گوشواره، تعویذ، مجسمه حیوانات، چوری، لیوان های دسته دار و خیلی چیز های با ارزش دیگر را مشاهده کنید. اگر شهر شما تا چابهار بسیار فاصله دارد، بهتر است بلیط هواپیما را برای خود تهیه کنید تا علاوه بر راحتی بیشتر، در کمترین زمان ممکن به آن جا برسید و به دیدن این موزه زیبا بروید. در قسمت دوران معاصر می توانید تابلو هایی مربوط به گیاهان دریایی، پرندگان کوچک و بزرگ آبزی، دو کفه ای ها، کوسه ماهی ها، لاک پشت ها، نهنگ ها و سپر ماهیان که همه مربوط به دریای عمان و خلیج فارس هستند را ببینید.

  • طبقه اول موزه

طبقه اول موزه را به بخش مردم شناسی و کتابخانه اختصاص داده اند. در قسمت موزه مردم شناسی، ماکت های بسیار زیبایی از مراسم ازدواج زن و مرد بلوچ، فعالیت کشاورز بلوچ، سوزن دوز بلوچ، صیاد بلوچ و آهنگر بلوچ وجود دارد. در قسمتی دیگر از موزه، یک زن بلوچ در حال پختن نان قابل رویت است. همچنین در قسمتی دیگر سکه، رومیزی، سامان، سبد های جمع آوری خرما و ابزار های مختلفی را می توانید ببینید که هر یک نشان دهنده فرهنگ مردم چابهار هستند.

شرایط بازدید


https://mrbilit.com/mag/museum-chbahar/

Comments

Popular posts from this blog

تپه اهرنجان

خانه فکری

تأثیرات اقتصادی-سیاسی